15 Aralık 2010 Çarşamba

Basında Alp !!!

Yazılı ve görsel basının kampanya tanıtımındaki etkisi yadsınamaz. Ama bazen çok iyi niyetli olsa da basında çıkan haberlerin zararı dokunabiliyor.
Alp ile ilgili tüm haberleri okudunuz mu bilmiyorum ama şunu bilin ki; her okuduğunuz bizim ağzımızdan çıkanlar olmayabiliyor.
Örneğin (Allah korusun) asla ve de asla ne basına ne de başkasına "1 ay içinde ilik nakli olmazsa ... olacak" demedim , demem.. şu an bu cümleyi yazamıyorum bile... ama çoğu haber böyle geçildi.. Ağızlarından yel alsın..  iyi niyetli olduklarını biliyorum ama bir ailenin bu cümleyi gazetede okuduğunda hissedecekleri hesaplanmıyor..

Daha önceki yazılarımda da söylediğim gibi, kampanyanın bu kadar yayılması hesapladığımız, planladığımız birşey değildi.  Biz Türkiye tarafında genele yayılabilecek bir kampanya düzenleyemediğimiz için Türkiye'de medyaya çıkmayı hiç istemedik.. Çünkü bir faydası dokunmayacağı gibi, yardım etmek isteyecek kişilerin sayısını artırıp onlara yol gösterememek daha da kötü olacaktı.. Ama kontrolümüz dışında Türkiye'deki basında da yer aldık, alıyoruz.. 

Son olarak şunu da özellikle belirtmek istiyorum. Ne Türkiye'de ne de Almanya'da Alp'e özel bir para toplama kampanyası yapmıyoruz, yapmayı da planlamıyoruz.  Almanya'da DKMS (Almanya Kemik İliği Bankası ) Alp'in afişlerinde de kendi hesap numaralarını yazarak, isteyenden genel (Alp için değil, GENEL) bağış topluyor. Bunu , ilik arama amaçlı yaptıkları her kampanyada böyle uyguluyorlarmış.. Bağışlarla finanse edilen ve aldıkları bağışlara makbuz kesebilen resmi bir kurum oldukları için de bu yapılan Almanya için tamamen yasal..
Bunu neden açıkladım peki ?.. Çünkü bu konuda da yanlış izlenime kapılanlar olmuş.. Afişlerde hesap numarası görünce Alp için hesap açtık, para topluyoruz sananlar olmuş.

Bu konuyu da açıklığa kavuşturduğumuza göre, artık uyuyabilirim. yarın uzun bir gün olacak. Oğlumun kemik iliği aspirasyonu ve intratekal kemoterapisi var.. 3 hafta önce aldığı güçlü kemoterapilerin ne kadar işe yaradığına bakılacak.. Hayırlı haberler inşallah.. Amin

1 yorum:

  1. Hayırlı haberler almanızı diliyorum.Dualarımda Alp de yer alıyor artık:)

    YanıtlaSil