16 Aralık 2010 Perşembe

Ortaya Karışık..

Bugün çıkan bir haberde ben demişim ki; Alp'in kampanyası ile kayıtlı Türk donor sayısı, Almanların sayısını geçti.. Ağlasam mı gülsem mi şaşırdım.. Mümkün mü böyle birşey ? 3 milyon kayıtlı donor var DKMS'de.. Bunun (kampanya öncesi) 56 bini Türk. Yani biz birkaç günde 3 milyona yakın Almanya'da yaşayan Türk'ü (ki Almanya'da toplamda bu kadar Türk yaşıyor mu emin değilim) kayıt ettirebilir miyiz? Keşkeeee.. Birkaç bin kayıt sağlasak bile büyük başarı bence. Kampanya sonucundaki adedi (ki artışın tamamı da sadece Alp'e bağlanamaz. Çünkü devam eden başka kampanyalar ve kampanyalardan bağımsız kayıt olanlar var ) öğrenebilirsem muhakkak burdan paylaşacağım.
Halbuki ben "kampanya başladığından beri gelen günlük kayıtlar içinde Türkler çoğunlukta imiş " demiştim.

Dünkü yazımda da değinmiştim; özellikle Almanya'da yayın yapan gazete, dergi, radyo ve televizyonlar olmasa bizim bu kampanyayı bu kadar duyurabilmemiz mümkün olamazdı. Minnettarlığım sonsuz .. ama işte bazen yayınlamadan önce, konuşma kaydı tekrar dinlense böyle yanlış anlaşılmalar da olmayacak..

Neyse..  bu konulara kafayı takmamaya çalışacağım.. Önemli olan Alp'in sağlığı..

Bugünkü operasyonlar yolunda gitti çok şükür.. Biraz bulantı, kusma, başağrısı ile geçiştirdik (çok şükür)..
Erken kalkmasına ve üstüne anestezi almasına rağmen , operasyon sonrası hiç uyumadı maymunum benim.. Verilen ilacın etkili olması için 2 saat yüzüstü ve baş tarafı aşağıda olacak şekilde yatması gerekiyor. Uyumayan 6 yaşındaki bir çocuğu bu pozisyonda tutmayı deneyin bir... ben söyleyeyim: çok zor.. Anne ne kadar kaldı?  Yarım saat.. (2 dakika sonra) Anne ne kadar kaldı? Yarım saat.. Böyle böyle.. biraz da teyzesi ve ben masallar anlatarak, arada hafiften kızarak 2 saati zor ettik..
Eve gelince de uyumadı, o film seyrederken ben uyumuşum.. Anesteziyi yanlışlıkla bana verdiler herhalde..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder